Na Křižák

• převýšení: 517 m
  • doporučený čas: 4 hod
  • obtížnost trasy: 3

Křížový vrch a do toho kousek Rešovských vodopádů vám zaručí pěknou vyjížďku, při které se i zapotíte.

Z Uničova se vydáte do Dlouhé Loučky, na jejímž konci se dáte po asfaltové cestě směrem na Plinkout. Po chvíli odbočíte na lesní cestu, která vás dovede až do Rudy pod Křížový vrch.

(Pozor na poslední ostrou zatáčku doprava pod Rudou, kde nezapomeňte odbočit jakoby z hlavní cesty ostře doprava na poslední stoupání, na mapě bod 5.)

Za všechno tohle divoké stoupání vás čeká nádherný výhled z vrcholu Křížového vrchu, kde se vám naskytnou opravdu pěkné scenérie. Jakmile se nabažíte výhledama dosyta, sjedete zpět do Rudy, odkud se vydáte po hlavní silnici směrem na Tvrdkov. Po chvíli se můžete zastavit na občerstvení u Pandy nebo rovnou uhnete ze silnice doprava na neznačenou cestu a sjedete až k hornímu toku Rešovských vodopádů, kde se podél hranice Národní přírodní rezervace dostanete až na louky pod Rešovem.

Odtud vystoupáte k Rešovu, kde se můžete pro změnu občerstvit Rešovským Korbelem a dále budete pokračovat po červeném turistickém značení na vrchol Lesný. (V letních měsících bývá část červené trasy krajně zarostlá, proto se část objíždí levou stranou po směru jízdy po louce, kde jsou i každoročně vyjeté koleje.)

Zhruba uprostřed sjezdu odbočíte z červené trasy na štěrkový sjezd až do Valšova dolu, odkud se cyklostezkou dostanete zpět do Dlouhé Loučky a dále do Uničova.

Trasa není vhodná pro treková kola.